Nowe Regulacje na rzecz bezpieczeństwa: Prawo w ochronie przed scamem
Choć w ochronie przed cyberprzestępcami nic nie zastąpi czujności, prawo wreszcie zaczęło przeciwdziałać ich zakusom.
Najczęstsze metody cyberprzestępców: Manipulacje i podszywanie się pod instytucje
Metody stosowane przez cyberprzestępców ewoluują. Niemniej jednak bardzo często opierają się na manipulacji, podszywaniu się pod konkretne instytucje czy pracownika banku.
Cyberprzestępstwa na co dzień: Jak oszuści wykorzystują emocje i psychologiczne sztuczki
Cyberprzestępstwa to nasza codzienność, a nie odosobnione przypadki, o których słyszymy w mediach. Fałszywe maile, SMS-y, wiadomości głosowe czy telefony – to narzędzia
Cyberataki i manipulacja: Jak pszuści grają na emocjach, by złamać zasady bezpieczeństwa
Mimo rozwoju zabezpieczeń informatycznych skala cyberataków wciąż przybiera na sile, a za ich skuteczność odpowiadają w dużej mierze różne formy psychologicznej manipulac
Zasada ograniczonego zaufania ułatwia ochronę
Niezależnie od coraz bardziej zaawansowanych narzędzi technologicznych, które wykorzystują cyberprzestępcy, podstawą ich działania jest uderzenie w najsłabsze ogniwo, jakim
Ofiarą cyberoszustów może zostać każdy
Oszustwa finansowe stają się plagą intenetu. Większość oparta jest o proste tricki socjotechniczne. Coraz więcej jest doskonale przygotowanych ataków scamerskich, za który
ScamAlert - Newsy
Rachunek za scamy płacą banki
Od tego tygodnia brytyjskie banki zwracają ofiarom scamów do 89 tys. GBP. W Polsce takiej regulacji nie ma, ale generalnie obowiązuje zasada, że pieniądze klientom trzeba wypłacić.
Oszustom mówimy „nie” i idziemy na pomoc
W internetowym świecie finansów mamy falę wyłudzeń i niestety są one coraz bardziej wyrafinowane. Ruszamy więc na pomoc.
Raport o scamach finansowych
Kto choć raz nie dostał mejla o spadku po zmarłym, bogatym krewnym za granicą? Albo SMS-a o niedopłacie za przesyłkę kurierską?
Możemy psuć biznes przestępcom
Od września obowiązuje ustawa, która powinna znacząco ograniczyć spoofing, czyli możliwość podszywania się pod numery telefonów.
Nie dajmy się okraść oszustom
Startujemy dzisiaj z trzymiesięczną kampanią poświęconą oszustwom finansowym w sieci: phishingowi, smishingowi, spoofingowi i innym.