Masz talent?

Wykorzystaj go do walki z oszustami!

Czy wiesz, że cyberprzestępcy każdego roku wyłudzają od Polaków ponad pół miliarda złotych? To ogromne zagrożenie, a Ty możesz pomóc w walce z nim.

Weź udział w konkursie na plakat:

Jest on częścią akcji informacyjno-edukacyjnej “Pulsu Biznesu” i Bankier.pl: “Scamming Out – Stop oszustom w sieci”.

Zadanie uczestnika:

Zadaniem uczestnika jest stworzenie graficznej interpretacji hasła, które ma przestrzegać odbiorcę przed cyberzagrożeniami.

Temat konkursu:

„Nie daj się złapać cyberprzestępcom – stop oszustwom w sieci”.

Zadaniem uczestnika jest stworzenie graficznej interpretacji hasła, które ma przestrzegać odbiorcę przed cyberzagrożeniami.

Pokaż swoją kreatywność 
i talent graficzny:

Stwórz plakat, który uświadamia społeczeństwo o zagrożeniach w sieci, zdobądź rozgłos i wygraj 10000 zł. Dołącz do „Scamming Out” i stań się częścią akcji, która chroni Polaków przed cyberzagrożeniami!

Organizator konkursu

Patronat Medialny

Patronat honorowy

NAGRODA

10 000 zł

O konkursie

Celem konkursu jest podniesienie świadomości społecznej na temat zagrożeń w cyberprzestrzeni. Konkurs ma charakter otwarty i jest adresowany do artystów, grafików oraz wszystkich pełnoletnich osób zainteresowanych tematyką cyberbezpieczeństwa. 

Harmonogram

Termin nadsyłania prac

od 9.10 do 5.12.2025 r.

Prace jury

grudzień
2025 r.

Ogłoszenie zwycięzcy

początek stycznia
2026 r.

Formularz zgłoszeniowy

Poznaj nasze jury

Dyrektor artystyczny w wydawnictwie Bonnier Business Polska, odpowiedzialny za wizualny kierunek i spójność marek takich jak Puls Biznesu, PB.pl czy magazyny branżowe grupy. Od lat kształtuje język wizualny prasy i mediów cyfrowych, łącząc wrażliwość projektanta z biznesowym zrozumieniem komunikacji. Laureat licznych nagród w konkursach projektowania graficznego, w tym Grand Front i Chimera. Współtwórca projektu wyróżnionego przez Society for News Design tytułem Najlepiej zaprojektowanej gazety na świecie. Zajmuje się szeroko pojętym designem redakcyjnym, typografią i projektowaniem systemów wizualnych. Pasjonuje się estetyką danych i opowieścią wizualną - jak mówi: "Wierzę, że dobre projektowanie zaczyna się od empatii i kończy na klarownym przekazie".

Tomasz Młynarski

dyrektor artystyczny Pulsu Biznesu

Andrzej Mleczko urodził się w 1949 roku w Tarnobrzegu. W latach 1966 -1974 studiował na Wydziale Architektury Politechniki Krakowskiej. W 1971 zadebiutował na łamach krakowskiego dwutygodnika Student. Następnie rozpoczął stałą współpracę z tygodnikiem „ITD”, „Szpilki” i innymi czołowymi czasopismami polskimi oraz zagranicznymi, gdzie opublikował dotychczas ponad 40 000 swoich grafik i rysunków. W swojej twórczości przedstawia w ironicznej formie problemy obyczajowe i polityczne, którymi żyje Polska i Świat. W latach 1976 – 2024 jego rysunkowe komentarze ukazywały się regularnie w tygodniku Polityka. Oprócz rysunku satyrycznego zajmuje się grafiką warsztatową, plakatem, ilustracja książkową, malarstwem i sporadycznie scenografią. Od 1975 do 1980 roku był zatrudniony jako konsultant programowy do spraw plastyki w Teatrze im. Kochanowskiego w Opolu. Od 1980 do 1992 w tym samym charakterze w Teatrze im. Jaracza w Łodzi, a następnie od 1992 do 1993 w Teatrze im. Słowackiego w Krakowie. Przez kilka lat współpracował również jako plastyk i scenograf z poznańskim Kabaretem TEY i Kabaretem Pod Egidą. W okresie Stanu Wojennego zrezygnował czasowo z publikacji w oficjalnej prasie i założył w 1982 roku prywatną Galerię Autorską przy ulicy Św. Jana 14 w Krakowie. Galeria miała być tylko krótkotrwałym eksperymentem, ale w związku z ciągłym zainteresowaniem działa do dnia dzisiejszego. W Galerii znajdują się najnowsze oraz archiwalne rysunki prezentowane w formie oryginałów, plakatów, różnorodnych wydawnictw i gadżetów. Goście mogą liczyć na spotkanie z rysownikiem i otrzymanie autografu z osobistą dedykacją. Przez lata Galeria wrosła w krajobraz kulturalny miasta i jest opisywana często w zagranicznych przewodnikach po Krakowie. W roku 2000 powstała filia Galerii w Warszawie przy ulicy Marszałkowskiej 140. Wnętrze w całości zostało zaprojektowane przez autora, a duża powierzchnia daje większe możliwości ekspozycyjne i pozwala na organizowanie wernisaży, spotkań i promocji książek. Twórczość artysty była prezentowana na 185 wystawach indywidualnych w kraju i za granicą. Dotychczas zbiory jego prac ukazały się w 68 książkach i albumach. Andrzej Mleczko mieszka i pracuje w Krakowie przy ulicy Grodzkiej, a z okien jego pracowni widać Wawel i Wieżę Ratuszową. Najbardziej lubi tworzyć w nocy, kiedy jest cisza i może słyszeć hejnał z Wieży Mariackiej. W 2022 roku obchodzi 50-lecie pracy twórczej i 40-lecie działalności swojej Galerii Autorskiej. W związku z jubileuszem Rada Miasta Krakowa przyznała mu w tym roku tytuł Honorowego Obywatela Miasta Krakowa. Więcej informacji o artyście można znaleźć na oficjalnej stronie internetowej – www.mleczko.pl.

Andrzej Mleczko

rysownik i satyryk

Andrzej Milewski znany jako Andrzej Rysuje - rysownik, satyryk i ilustrator znany z prostej, charakterystycznej kreski i błyskotliwych rysunków publikowanych w sieci, gazetach i książkach. Komentuje rzeczywistość społeczną i polityczną, tworzy rysunki reklamowe dla największych marek. Minimalistyczna forma i celność przekazu uczyniła go jednym z najbardziej rozpoznawalnych twórców satyrycznych w Polsce. W mediach społecznościowych zgromadził 1 200 000 obserwujących.

Andrzej Milewski (Andrzej rysuje)

rysownik, satyryk i ilustrator

Piotr Konieczny, ekspert ds. cyberbezpieczeństwa, od 20 lat pomaga największym polskim i zagranicznym firmom w zabezpieczaniu ich infrastruktury i pracowników przed atakami. Absolwent Glasgow Caledonian University. Pomysłodawca aplikacji CyberAlerty, która błyskawicznie ostrzega Polaków przed bieżącymi wyciekami i zagrożeniami w internecie. Wielokrotny zdobywca nagród za najlepsze prelekcje na największych polskich konferencjach poświęconych bezpieczeństwu IT, laureat prestiżowej nagrody Digital Shapers 2018 magazynów Forbes i Business Insider. Kilkukrotny mówca TEDx i wykładowca studiów podyplomowych z cyberbezpieczeństwa na Akademii Marynarki Wojennej i AGH. W swojej karierze przeszkolił ponad 500 000 osób, a ogólnopolskim cyklem wykładów "Jak nie dać się zhackować?" i darmowymi poradnikami na YouTube znacząco wpłynął na poziom bezpieczeństwa Polaków. Piotr jest założycielem Niebezpiecznik.pl, kilkudziesięcioosobowej firmy, która nie tylko świadczy usługi tzw. red teamu, ale także prowadzi największy w Polsce serwis poświęcony tematyce szeroko rozumianego cyberbezpieczeństwa i prywatności, nagrodzony za swój profesjonalizm nagrodą Grand Press (2024). W ramach Niebezpiecznika, Piotr zarządzał zespołem wykonującym audyty i testy penetracyjne systemów teleinformatycznych a obecnie prowadzi szkolenia zarówno dla administratorów, programistów jak również zwykłych pracowników, którzy w ramach służbowych obowiązków korzystają z komputerów i internetu. Uwielbia osoby, które czytają biografie prelegentów do końca.

Piotr Konieczny

założyciel Niebezpiecznik.pl

W latach 1983-88 studiowała na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie na Wydziale Rzeźby i na Wydziałe Grafiki. Dyplom z wyróżnieniem uzyskała w pracowni prof. Stanisława Słoniny i w pracowni prof. Zofii Demkowskiej a aneks z ilustracji w pracowni prof. Janusza Stannego. Na ASP w Warszawie wykłada niestrudzenie już od ponad 30 lat, swój autorski, międzywydziałowy program „ Anatomia dla plastyków”. Była stypendystką Ministerstwa Kultury i Sztuki oraz paryskiej „Kultury” i laureatką wyróżnienia im.Krystyny i Bolesława Singlerów, Fundacji Polcul im. Jerzego Bonieckiego. Otrzymała Nagrodę Rektora Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie 2009. Jej prace wielokrotnie były wystawiane na Międzynarodowych Biennale Sztuki Medalierskiej FIDEM. Medale Urszuli znajdują się m in. w kolekcji Muzeum Sztuki Medalierskiej we Wrocławiu. Początki jej twórczości oscylowały wokół rzeźby, medalierstwa i grafiki. Od wielu lat rdzeniem jej działań artystycznych są obiekty i instalacje przestrzenne. Wykorzystuje w nich zaskakujące, pozornie zdegradowane materiały, często pochodzące z recyclingu, nadając im nowe treści. Redukując, stopniowo, sztukę figuratywną wypracowała artystyczny język używając minimalistycznych środków wyrazu. Jej prace komentują, a w zasadzie zadają pytania na temat kondycji ludzkiej. Zarówno w aspekcie psychologicznym jak i socjologicznym. Wielokrotnie łączy klasyczny warsztat z nowatorskim wyrazem. „Łączenie“ - to jej misja, zachowuje wyważone centrum jednocześnie dostrzegając wartości skrajne. Lubi Ludzi. Jest Członkiem redakcji ArsForum. Jest kuratorem wystaw, inicjatorem i organizatorem wydarzeń artystycznych. Jest pierwszą kobietą prezesem Związku Polskich Artystów Plastyków. Jest prezesem NC IAA International Association of Art.

Urszula Święcicka

prezes Związku Polskich Artystów Plastyków

Ur. 1989; Studia na Wydziale Grafiki ASP w Warszawie (2009–2014) ukończone z wyróżnieniem Rektorskim. Pracuje na Wydziale Grafiki w Pracowni Multimedialnej Kreacji Artystycznej. Wybrany jako Projektant Roku 2019 w Polish Graphic Awards. Laureat stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego dla wybitnych młodych naukowców. Pięciokrotny Stypendysta Ministra Kultury. Laureat stypendium “Młoda Polska” Narodowego Centrum Kultury. Członek zarządu Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej. Członek rady programowej Międzynarodowego Biennale Plakatu. Członek ATypI (Association Typographique Internationale). Laureat nagrody The best of Design 2018 – Klubu Twórców Reklamy. Wyróżniony jako “Ascender 2018” przez Type Directors Club New York. Otrzymał Nagrodę „Animator 2020” w konkursie DESIGN ALIVE. Odznaczony przez prezydenta RP Medalem Stulecia Odzyskanej Niepodległości. Dyrektor artystyczny magazynu „newonce.paper” i „Warsawholic”. Autor ponad 30 rodzin pism pisma, licznych krojów korporacyjnych, multiskryptowych i ponad 100 identyfikacji wizualnych firm, instytucji oraz wydarzeń. Kierownik zespołu przy digitalizacji “BRYGADY 1918” której premiera odbyła się w Pałacu Prezydenckim z udziałem Prezydenta. Autor międzypokoleniowego projektu Bona Nova realizowanego wspólnie z Andrzejem Heidrichem – twórcą polskich banknotów. Współzałożyciel grupy produkcyjno-kreatywnej BORUTTA, fundacji RESPECT WWA. Autor licznych tekstów i artykułów dotyczących projektowania graficznego, kultury wizualnej oraz typografii. Współautor TYPOTEKA.PL – pierwszego polskiego indeksu typografii oraz licznych wystaw i wydarzeń kulturalnych. Równolegle do pracy projektowej zajmuje się prowadzeniem projektów badawczych, warsztatów oraz wykładów w Polsce i za granicą.

Mateusz Machalski

prorektor ds. artystycznych Akademii sztuk Pięknych w Warszawie

Projektant graficzny, fotograf, edytor, wydawca. Współzałożyciel nagradzanego studia projektowego Bękarty (min. Złoto European Design Awards, Studio Roku Polish Graphic Design, Najpiękniejsza książka roku PTWK). Pomysłodawca i redaktor magazynu internetowego Robię Tylko To Co Lubię, oraz oficyny wydawniczej Mono Duo Tri. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS (School of Form) w Warszawie. Od wielu lat stara się budować dobre relacje i popularyzować zagadnienia związane z projektowaniem graficznym. Organizuje wystawy i spotkania tematyczne, występuje na konferencjach branżowych. Jeden z mentorów programu mentorskiego i zarazem członek oraz działacz Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej. Trzymając się lini brzegowej, przeszedł z zachodu na wschód granicę Polski,z czego wydał książkę fotograficzną pt. "550km. Past Present Future".

Marcin Matuszak

członek zarządu Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej

Prof. dr hab. Lex Drewinski ur. w r. 1951 roku w Szczecinie. W latach 1976-1981 studia w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych (obecnie Uniwersytet Artystyczny) w Poznaniu. Dyplom z wyróżnie- niem w pracowni plakatu prof. Waldemara Świerzego. Od roku 1981 współpracował w charakterze pla- kacisty z Pol-Filmem w Warszawie. W latach 1983-1985 reżyser i scenarzysta w Studio Filmów Animowa- nych w Poznaniu. W roku 1985 emigruje do Berlina Zachodniego. Następnie kształci się w zakresie grafika komputerowego w CIMDATA Institut w Berlinie. W roku 1992 wygrywa konkurs na stanowisko profesora na Wydziale Grafik Design w Fachhochschule Potsdam w Poczdamie (Niemcy), gdzie prowadził pracownię Grafik-Design do 2017 roku. Równolegle od roku 2010 do roku 2024 był kierownikiem Pracowni Multime- dialnego Projektowania Graficznego w Akademii Sztuki w Szczecinie. W latach 2002-2016 stały felietonis- ta kwartalnika dla projektantów 2+3D. Od 2010 roku członek honorowy Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej. Honorowy Ambasador miasta Szczecina. Jego prace uzyskały ponad 200 nagród i wyróżnień, głównie międzynarodowych jak np.: 2 x Grand Prix, International Poster Competion „Ekoplagat”, Żilina (SK) 2014 i 2020 • Brązowy Medal, International Biennial of the Poster, La Paz (BO) 2019 • Grand Prix i Złoty Medal, Virtual Biennale, Prague (CZ) 2011 i 2018 • Grand Prix, International Poster Exhibition, Ningbo (CN) 2001 • Grand Prix i 2. Nagro- da, International Triennial of Stage Poster, Sofia (BG) 2007 i 2022 • 1. Nagroda, 1st International Mul- ti-Media Szajna Festival - Rzeszów (PL) 2008 • 1. Nagroda, IV Międzynarodowe Biennale Plakatu Społecz- no-Politycznego, Oświęcim/Auschwitz (PL) 2012 • 1. Nagroda, Leipzig Poster Prize, 3rd International Poster Exhibition, Lipsk (DE) 2016 • 1. i 2. Nagroda, 7th International Triennial of Political Poster, Mons (BE) 1998 i 1995 • 2 x Award Winner, Colorado International Invitational Poster Exhibition, Fort Collins Co. (US) 2001 i 2013 • Grand Prix, Awakening World Awards, Teheran (IR) 2012 • 3 x Złoty Medal, Inter- national Biennial of the Poster, Mexico City, (MX) 1998, 2010 i 2024 • Złoty Medal, Srebrny i Brązowy, Biennale Plakatu Polskiego, Katowice (PL) 1985, 2009, 2019 • 2 x Grand Prix, - Międzynarodowa Wysta- wa „Satyrykon“, 1999 i 1993, 4 x Złoty Medal, 2010 i 2008, 2004 i 1995, 3 x Srebrny Medal 2014, 2011 i 1991, Brązowy Medal 2012, Legnica (PL). Jego prace zostały wystawione w ponad 70. wystawach indywidualnych m.in. w Atenach, Barcelonie, Berlinie, Damaszku, Guadalajarze, Londynie, Madrycie, Meksyku, Nikozji, Pekinie, Sztokholmie i Quito (Ekwador). Od końca lat 80. bierze czynny udział w niemal wszystkich znaczących prezentacjach plakatu na świecie. Prace w zbiorach: Museum für Gestaltung, Zurych (CH) • Museo Franz Mayer, Meksyk (MX) • Kunstmu- seum Dieselkraftwerk, Cottbus (DE) • Muzeum Narodowe w Poznaniu (PL) • Muzeum Plakatu w Wilano- wie (PL) • Muzeum Miasta Katowice (PL) • Deutsches Plakat Museum, Essen (DE) • Museum of Art, Tel Aviv (IL) • Center for the Study of Political Graphics, Los Angeles (US) • Poster Museum, Ogaki • Deut- sches Polen-Institut, Darmstadt (DE) • The House of European History, Bruksela (BE)• Victoria & Albert Museum, Londyn (GB) i innych.

Lex Drewiński

plakacista, nauczyciel akademicki

Absolwent warszawskiej ASP, Wydziału Grafiki, z którym potem jeszcze przez blisko dekadę był związany jako pracownik dydaktyczny. Były stypendysta Ministerstwa Kultury i Sztuki. Zajmował się szeroko pojętą grafiką wydawniczą (plakat, okładka książkowa, identyfikacja wizualna, ilustracja) ale od co najmniej kilkunastu lat poświęcił się prawie wyłącznie prasowej grafice ilustracyjnej. Stale współpracuje z "Gazetą Wyborczą", szczególnie z magazynem "Duży Format", "Wysokie Obcasy" i "Książki - Magazyn do Czytania". Podobna więź łączy go z tygodnikiem "Newsweek" i dziennikiem "Puls Biznesu". W przeszłości jego grafiki ilustracyjne publikowały "Polityka", "Playboy", "Machina", "Aktivist", "Businessman Magazine", "The Wall Street Journal Europe", "Graphis". Jest "uwikłany w tekst" cytując tytuł wystawy w Instytucie Dizajnu w Kielcach (2017) i Galerii Białej w Lublinie (2018), która ukazywała panoramę aktualnej polskiej ilustracji prasowej. Prezentowany był na niej istotny wybór jego ilustracji. W 2020 i 2021 roku trzykrotnie został laureatem nagrody European Newspaper Award, które zdobył dla "Dużego Formatu" w kategoriach ilustracja i okładka sekcji.

Piotr Chatkowski

grafik, ilustrator, nauczyciel akademicki

Grafik, ilustrator, doktor, wykładowca Akademii Sztuki w Szczecinie, laureat prawie 100 konkursów graficznych - ogólnopolskich i międzynarodowych, brał udział w niemalże 400 wystawach w kraju i zagranicą, w tym prawie 40 indywidualnych. Zrealizował prawie 800 zleceń z zakresu projektowania graficznego. Razem z żoną tworzy studio projektowe Poster&sons.

Piotr Depta-Kleśta

grafik, ilustrator, nauczyciel akademicki